תוכן עניינים

מחקר: מחקרים פרמקולוגיים של תמצית עלי ארטישוק והיתרונות הבריאותיים שלהם

Plant Foods for Human Nutrition
פורסם בתאריך: אוגוסט, 2015
בכתב העת/מוסד: Plant Foods for Human Nutrition
בשיתוף עם החוקרים: מרים בן סאלם, חנן אפס, קמיליה קסודה, ראוויה דובי, זוהיר סחנון, סריה חממי, חאלד מוניר זגלה
תחום המחקר: תזונה

במחקר שפורסם בכתב העת Plant Foods for Human Nutrition, חקרו החוקרים M. B. Salem, H. Affes ועמיתיהם את היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים של תמצית עלי ארטישוק (Cynara scolymus). המחקר העמיק בניסויים קליניים וניסויים ניסיוניים, במטרה לאמת את השימוש המסורתי של הצמח לבעיות עיכול ומעיים תוך בחינת השפעותיו על היבטים אחרים של בריאות האדם.

ממצאי המחקר הדגישו מספר תכונות רפואיות משמעותיות הקשורות לתמצית עלי ארטישוק. התמצית הפגינה תכונות נוגדות חמצון, המצביעות על יכולתה להילחם בלחץ חמצוני בגוף. בנוסף, הוא הציג השפעות כולרטיות, המשפרות את ייצור זרימת מרה, דבר שהוא קריטי לעיכול. התמצית הראתה גם השפעות מגינות על הכבד, המצביעות על הפוטנציאל שלה להגן על הכבד מפני נזק. יתרה מכך, היו לו השפעות של הורדת ליפידים, המצביעות על תפקיד בניהול רמות הכולסטרול, שהוא חיוני לבריאות הלב.

אחת התוצאות הבולטות של המחקר הייתה ההשפעה החיובית של התמצית על הכבד. מחקרים על בעלי חיים הראו כי תמציות נוזליות משורשי ארטישוק ועלים יכולים להגן על הכבד ולסייע בהתחדשות תאי הכבד. למרות שהמחקר המתמשך עדיין נמשך כדי לאשר ממצאים אלה, מדענים הביעו אופטימיות לגבי השימוש ההיסטורי של הצמח בבני אדם, במיוחד עבור בעיות עיכול. בנוסף, היו אינדיקציות לכך שתמצית עלי ארטישוק עשויה לסייע בהורדת הכולסטרול, מה שעלול לתרום למניעת מחלות לב.

מחקר זה, המקשר בין ידע מסורתי לבין מחקר מדעי מודרני, מספק תובנות מבטיחות לגבי היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים של תמצית עלי ארטישוק, במיוחד תכונותיו המגנות על הכבד והמורידות כולסטרול. מחקר נוסף צפוי לגבות ממצאים אלה ולפתוח את המגוון המלא של תכונות רפואיות בתוך תרופה צמחית זו.

לציטוט המחקר במקור חיצוני:

Ben Salem M, Affes H, Ksouda K, Dhouibi R, Sahnoun Z, Hammami S, Zeghal KM. Pharmacological Studies of Artichoke Leaf Extract and Their Health Benefits. Plant Foods Hum Nutr. 2015 Dec;70(4):441-53. doi: 10.1007/s11130-015-0503-8. PMID: 26310198.

מחקרים נוספים באותו נושא

כתבות באותו נושא

דיאטה
מיכל אור רודיך תזונאית ונטורופטית (MSc)
דיאטה
מיכל אור רודיך תזונאית ונטורופטית (MSc)
דיאטה
מיכל אור רודיך תזונאית ונטורופטית (MSc)
תזונה
מיכל אור רודיך תזונאית ונטורופטית (MSc)
תזונה
מיכל אור רודיך תזונאית ונטורופטית (MSc)
חיפוש כתבה לפי תחום:
כל הזכויות שמורות לאנגורה מדיה בע"מ ©
הצטרפו ל-26,000 ישראלים אחרים שהבריאות חשובה להם
מחשבון האושר שיגיד לכם כמה אתם מאושרים מ-1 עד 6

הכירו את מחשבון האושר שתוכנן ע״י פסיכולוגים מאוניברסיטת אוקספורד היוקרתית.

100% אנונימי

קבלו טיפים לחיים שמחים ובריאים יותר

מאמרים וטיפים מעשיים שיעזרו לכם לחיות חיים שמחים, מספקים ומאוזנים יותר.